30 Kasım 2011 Çarşamba

Mahallemizin gülleri

Yerel Haber  

Mahallemizin gülleri
03-12-2010 / 19:28


Geleneksel mahalle yaşamımızın değişmezleri olan bazı değerler maalesef eskilerde kaldı. Çıngıraklar çalarak ben geldim diyen omuz askılı semt yoğurtçuları, turfanda mevsimi bahçeden şeklinde bağıran bahçıvan zerzevatçılar ve tertemiz ak pak giysileri ile sütçülerimiz.

Mahallemizin gülleri
Erdoğan Aksu/gazete esenler
Geleneksel mahalle yaşamımızın değişmezleri olan bazı değerler maalesef eskilerde kaldı. Çıngıraklar çalarak ben geldim diyen omuz askılı semt yoğurtçuları, turfanda mevsimi bahçeden şeklinde bağıran bahçıvan zerzevatçılar ve tertemiz ak pak giysileri ile sütçülerimiz.
Ancak yüzyıllardır alışverişe ve dostluğa damgasını vuran benzeri meslek dalları gelişen teknoloji ve apartman-site yaşamları ile yok oldu. Günümüzde Esenler’de yıllarca bu mesleği yapmış gezici esnaf kişiler de azaldı. Bitme noktasına geldi.
Tam otuz yıldır Esenler’de gezici sütçülük yapan Mehmet Üstündağ’ da bu değerlerden biri. Meslek derneğine ve odasına kayıtlı olarak seyyar sütçülük yapmış, Bağkur’dan bu mesleği yaparak emekli olmuş biri. Şimdi özel müşterileri dışında alışveriş yapmıyor. Dediğine göre ”Ben eskiden derneğe odaya kayıtlı olarak bu işi yaptım. Zamanında götürü vergi verdik. Bu iş vasıtasıyla emekli oldum. Çocuklarımı yetiştirdim. Birçok bebek benim sütlerimle büyüdü adam oldu. Ama artık bu işi yapmak zor. Hem müşteri az hemde zor anlayacağınız.”

Hiç yorum yok: