30 Kasım 2011 Çarşamba

Kaymakcı’dan Cevap!

Yerel Haber  

Cihangir Kaymakcı’dan Cevap!
17-09-2010 / 19:01

CHP Esenler belediye meclis üyesi son Belediye meclis oturumunda ihale ile ilgili konuşması sonrası kendisine gösterilen tavır ve Esenler yerel basınında çıkan bu yöndeki yazılara ilişkin, gazete esenler’e açıklamalarda bulundu.


Erdoğan Aksu-Hüseyin Koç/gazete esenler

Cihangir Kaymakcı’dan Cevap!

  CHP Esenler belediye meclis üyesi son Belediye meclis oturumunda ihale ile ilgili konuşması sonrası kendisine gösterilen tavır ve Esenler yerel basınında çıkan bu yöndeki yazılara ilişkin, gazete esenler’e açıklamalarda bulundu.

G.Esenler: Sayın Kaymakçı, Pakistan’a yardım için toplanan belediye oturumunda sizin bir çıkışınız yerel basına yansıdı. Siz iki dönemdir CHP belediye meclis üyesisiniz. Sizin gerektiği kadar bilgi sahibi olmadığınız konusunda yanlı bir tutum sergilendi. Gördürebilir ve gördürülebilir arasındaki küçük bir kelime oyunundan belediyenin kendi yandaşlarına yarar saylayacağı kuşkunuz mu var? Siz bu nedenle mi tepki gösterdiniz?

 Cihangir Kaymakçı: Hayır, ben yapılacak olan bu ihalenin daha şeffaf olması açısından dikkat edilmesi gerektiğini düşündüğüm için söyledim. Ama meclisin çoğunluğu AKP’li belediye meclis üyelerinde olduğu için bir yanlış anlama oluştu ve basına o yönüyle yansıdı. Kendileri sağ olsunlar bizleri dikkate alırlar, konuşmalarımızı ve önerilerimizi önemserler. Ben orada bu işlerin kasıtlı yapılıp, yapılmadığını bilmiyorum. Ama önümüzdeki günlerde yapılacak meclis toplantılarında, tutanaklar okunduğunda gerçeği göreceğiz. Farklı bir durum görürsek soracağız. Gördürebilir ile gördürülebilir kelimeleri ne anlama geliyor komisyon başkanından bu konuda bir görüş alacağım.

  Ayrıca beni haber yapan, son haber gazetesini de inceledim. Köşe yazarı mı yoksa gazete sahibi mi olduğunu bilmiyorum ama Sayın Abdullah Aksu’ya da bu haberin maksadını soracağım. Bu arkadaş belediyeyi ve belediyeciliği ne kadar biliyor. Belediye kanunları hakkında, yeni belediye mevzuatları kitapçığını hiç eline almış mı acaba? Bunlar bu işleri çok iyi biliyorlar. Bir CHP belediye meclis üyesini nasıl eleştirebiliyorlar. Ne kadar bilgiye sahip olduğunu ona da soracağım. Ben bu belediye meclis üyesi arkadaşımı kınıyorum.
 
 G.Esenler: Yanlış anlaşılmasın biz de Abdullah Aksu’nun gazete sahibi olup olmadığını bilmiyoruz. Bildiğimizi bu gazetede köşe yazarı olmasıdır. Şimdi sizin hakkınızda bu yazıyı yazan gazeteye düzeltme yazısı gönderecek misiniz?

 C.Kaymakçı: Tabi ki düzeltme yazısı hatta kınama göndereceğim. Bayram geçti, referandum vardı. Basın ve kamuoyu oraya kitlenmişti. Kimse zannetmesin ki bu konu bu arada kaynayacak. Bakacağız imtiyaz sahibi kim. Bu gazetenin yazı işleri müdür kim? Genel yayın yönetmeni kim? Kendilerine soracağız. Haber kaynağı nedir? Benden herhangi bir görüş aldınız mı? Bu yazıyı neye istinaden yazdınız? Yoksa Abdullah arkadaşımız kendisi köşesinde yazarken bu haber için benimle özel bir röportaj mı yapmışlar. Beni ne diye manşete taşıyorlar. Meclis halka açık olduğu gibi medyaya da açıktır. Mecliste kim basın mensubu, kim yerel basının yetkilisi, kim halktan kişi bilemiyoruz. Yani kimlik sorgulaması yapmıyoruz. Herkes gelebilir. Meclis salonuna kapasitesi yettiği kadar herkes gelebilir. Doğaldır ki herkesi tanımayabiliriz. Bizim de yerel basın olarak tanıdıklarımız var. Mesela; ilk haberden Yıldıray Yılmaz var. Esenlerin sesinden Şükrü Şahin var, Gazete Esenlerden Hasan Gürsoy var. Yani biz yerel basında aktif görev yapan bazı arkadaşları tanıyoruz.Bu arkadaşları tanımadığımız için gözümüzden kaçmış olabilirler.Orada da,mecliste de bulunabilirler.Bu arkadaşlarla da tanışmak istiyorum,tanışacağım da.

  G.Esenler: Sayın Kaymakçı, sizin bir beyanatınız da belediye başkanı ve yardımcılarının maaşları konusunda çıktı. Tam da referandum öncesi sizin adınız kullanılarak bir yerlere mesaj mı verildi?

  C.Kaymakçı: O beyanatı ben vermedim. İşin aslı 2009 yılı Mayıs ayında belediye tarafından şahsıma ve saadet partisi adına cevap verilmiş bir önergedir. Tabi ki benim orada verdiğim soru önergesi Marmara belediyeleri birliği ile ilgiliydi.Bu birlikte hangi belediyeler var,hangi belediye başkanları ne kadar maaş alıyor sorduğum sorulardı.Aldığım cevap önergeme karşılık belediye başkan yardımcısı Sn. Faruk Aydın bey tarafından imzalı bana gönderildi.Ayrıca hatırladığım kadarıyla bu soruyu sanıyorum Burhan Kocaman arkadaşımız sormuştu.Ama belediyemiz sorular sözlü olduğu kayıtlar karışmış olabilir.Bize cevap yazdı.Yani o kayıtlara bakarak o sorunun cevabını bize göndermişlerdir.Ben herhangi bir basın organına hiçbir zaman belediye başkanı şu kadar,belediye başkan yardımcıları şu kadar maaş alıyor diye beyanda bulunmadım.Ayrıca belediye meclis üyeleri şu kadar huzur hakkı alıyor diye bir açıklamam hiç olmamıştır.Herhangi bir kişiye bu konuda bir bilgi bile vermedim.Şimdi 1.5 yıl sonra bu haber nereden çıktı bilemiyorum.Çünkü 2009 yerel seçimlerinde bir iki ay sonra bir mevzudur bu.Yani yanılmıyorsam 2. Meclis oturumundaydı.Şimdi Belediye Başkanları bildiğim kadarıyla en yüksek müsteşar aylığı üzerinden maaş alıyorlar.Bu da olumlu bir durumdur.Çünkü belediye başkanları geçmişte maaşlarını belediye meclisinde belirliyorlardı.10 milyar maaş alan belediye başkanlarının var olduğunu biliyoruz.Biz milletvekili,belediye başkanı veya belediye başkan yardımcılarının maaşları peşinde değiliz.Kim ne alıyorsa saygı gösteririz.Keşke belediyelerin bütçeleri olsa da 6 değil de 16 milyar maaş alsalar.O zaman belediye başkanlarının kafası rahat olur başka işlerle uğraşmazlar ve hizmet için çalışıyorlar.
 
 G.Esenler: Sayın Kaymakçı, bu arada referandum da geçti. Yerel ve genelde referandum sonuçlarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

 C.Kaymakçı: Elimde şu an seçim kurulunun resmi tutanağı yok, resmi sonuçları yok. Basından takip ettiğim kadarıyla %74’e %26’lık bir sonuç gözüküyor.%26 “hayır” oyu esenler için gerçekten üzücü bir sonuçtur. Oylanan 26 madde önemlidir ama bu maddelerin ikisi çok önemlidir. Ancak bu iki maddeye kitlenen anayasa referandumu kabul edilmiştir.%26 benim için iyi bir tablo değildir. Çünkü Esenler emekçilerin,fakir ve yoksulların,ihtiyaçlı insanların yaşadığı bir semttir.Bu insanların beklentilerine iktidar cevap veremediği halde böyle bir sonucun çıkması ayrıca üzüntü kaynağıdır.Bu arada bir gazetede benim için yazı yazanların verdikleri sonucu da gördüm.Esenlerde “evet” oylarını %74.17 “hayır” oylarının da %27.83 olarak gösteriyorlar.Oy oranları %102 ne zaman oldu açıkçası şaşırdım.Aleyhime yazı yazanların bu verdikleri yanlış oran yüzünden ne yapmak istediklerini de anlamış değilim.Gazetenize bana doğruları açıklama fırsatı verdiğiniz için teşekkür ederim.

Hiç yorum yok: