30 Kasım 2011 Çarşamba

Davalık İhale!

Yerel Haber  

Kamu Davalık İhale!
15-12-2010 / 18:32


Otuz yıldır Esenler’de ikamet ettiğini söyleyen Cengiz Boztepe belediyenin bir ihalesinde haksızlığa uğradığını iddia ederek gazetemize önemli açıklamalarda bulunmuştur.

Erdoğan Aksu-Hüseyin Koç/gazete esenler
Kamu Davalık İhale!
Otuz yıldır Esenler’de ikamet ettiğini söyleyen Cengiz Boztepe belediyenin bir ihalesinde haksızlığa uğradığını iddia ederek gazetemize önemli açıklamalarda bulunmuştur.
 Esenler’deki ihale karmaşasına yenilerinin eklenmemesi için habercilik gereği, geleceğe ışık tutmak adına bu röportajı yayınlıyoruz. Özellikle yüksek getirisi olan belediyeye ait alanların, belediyeyi zarar ettirmeyecek şekilde planlanması ve ihale edilmesi başta belediye başkanı olmak üzere tüm yetkililerin asli görevidir.
30 yıllık Esenlerliyim.
Otuz senedir Esenler’de ikamet ediyorum. Belediye tesislerinin ihaleye çıkacağı bilgisiyle hareket ederek ve internetteki ihale ilanını duyarak, inceleyerek belediyeden şartnameyi temin ettim. Gerekli evrakları tamamladım, yapılacak ihaleye talipli olduğumu yetkililere bildirdim. Fakat orada gördüm ki bizimle beraber yapılacak dört ihalenin üç tanesi yapıldı. Bunların içinde bizim de talip olduğumuz halı saha işletmeciliği ihalesi de vardı. Bana hiçbir mazeret göstermeden talip olduğum ihalenin iptal edildiğini söylediler. Kendilerine ihalenin neden iptal edildiğini sorunca bana ileriki günlerde takip ederseniz, anlarsınız dediler. Bende kendilerine yazılı bir zabıt tutarak tarafıma verilmesini kendilerine ilettim. Bu konuşma esnasında, komisyon başkanı belediye başkan yardımcısı, benim buraya başka amaçlarla geldiğimi olay çıkarmaya çalıştığımı söyledi. Ben de kendilerine bütün belgelerim eliniz de ikamet kağıdım elinizde dedim. Bütün belgelerim tam, teminat mektuplarım elinizde, istenen evrakları tamamlayarak ihaleye katıldım. Bu ihalenin iptal edilme sebebini sorma hakkım herhalde var dedim.
Aramızda itiş kakış yaşandı,
 İhale açısından bir sorun olduğunu ve şartların iptali gerektirdiğini söylediler. Peki, ne zaman ihaleye yeniden çıkar diye sorduğumuzda ileriki günlerde olabilir diye cevapladılar. Yani net bir cevap alamadım. Benim onlardan talebim yatırdığım teminatın geri verilmesiydi. Bunu da belediyeciliğin dışında bir davranışla on gün sonra gelir alısınız dediler. Daha sonra alaycı bir tavırla bir ay sonra gelin dediler. Bu tutarsız tavırların sergilenmesi bizleri üzdü. Bende teminatımı şimdi almadan buradan ayrılmayacağım dedim. Keyfi olarak ihaleyi iptal edemezsiniz sebep göstermelisiniz dedim. Benim anladığım kadarıyla ihaleye katılmamam için böyle bir yol izlendi üzerimize oyun oynandı. Bütün ısrarlarımıza rağmen, bu ihalede usulsüzlük var, usulsüzlük yapıyorsunuz dememize rağmen bizi dinlemediler. Aramızda Sözlü tartışmalar yaşanmaya başladı. Hiç istemememize rağmen İtiş kakış oldu. Bu esnada yanımda çalışan personelim darbedildi. Olay adliyeye intikal etti ve yargı süreci devam ediyor. Biz kendilerinden şikâyetçiyiz. Yanımda çalışan personelin kolu kırıldı hem de başkan yardımcısı tarafından. Raporları mahkemeye sunduk.
Kamu Davası Açıldı!
Ben kendilerine bir olay yaşandı, Siz bizden davacı olmaz iseniz bizde sizden davacı olmayız dedim. Çünkü biz ayni ilçede yaşıyoruz yarın yüz yüze bakacağız diye düşünerek kırgınlıklar bitsin istedik. Üstelik işyerlerimiz burada, burada yaşıyoruz dememize rağmen onlar şikâyetçi oldular. Savcılık herhangi bir delil bulamadığı için bu konu kapandı. Bu kez biz şikâyetçi olduk ve belediyeye karşı kamu davası açıldı. Davamız devam ediyor.
Dört İhale Vardı.
İhalelerin birincisi, Oruç reis mahallesindeki bir park ve kafeterya, ikincisi havaalanı mahallesindeki nargile bahçesi, üçüncüsü Namık kemal mahallesindeki çay bahçesiydi. Bunlar ihale edildi. Bizim girdiğimiz dördüncüsüydü. Kemer mahallesindeki halı sahalar ihalesiydi. İhaleler standart olarak eşit şartnameler ile yapıldığı halde, bizim de girdiğimiz kemer halı saha ihalesi iptal edildi, diğerleri iptal edilmedi.
İhale Bedeli 4000 TL İdi…
Kemer ihalesinin bedeli 4000 liraydı. Biz bu ihaleyi alana kadar artırmak niyetindeydik. En yüksek rakamı vererek burayı alma düşüncemiz vardı. Bu güne kadar bedava sayılabilecek, komik rakamlar verilerek işletildiğini biliyoruz. Biz bu ihaleyi alarak bu işe son verecektik. Buranın üzerinde bir sır perdesi var. Burayı kimler hangi şartlarla işletiyor bilmiyor değiliz. Herhalde büyük kazançlar var ki yeniden ihaleye çıkarılmıyor. Bu ihalenin yeniden yapılarak, olayın netlik kazanmasını ve belediyenin de kar yapmasını istiyoruz.
İhaleyi Takip Ediyorum.
İhale şartnamesi denildiği gibi eksikse, eksikler tamamlanarak ihale yeniden açılmalıdır. İhale kanununa göre süre geçmiştir. Belediye günden güne devamlı zarar ettirilmektedir. Bir an önce ihale yenilenerek burayla ilgili, belirsizlikler, şikâyetler ve şaibeler ortadan kaldırılmalıdır. Buranın taliplileri de gelirler ihaleye katılarlar. Ben şu anda ihaleyi takip ediyorum. İhale ne gün açılırsa ihaleye katılacağım. Mahkemeden dolayı da ihaleye katılmama gibi bir engelim de yoktur. Yalnız bizim vereceğimiz rakamlar ortadayken daha düşük rakamlara hala burası işlettiriliyorsa şikâyetimizin olması doğaldır.

Hiç yorum yok: