28 Aralık 2013 Cumartesi

"ENGELLİLERİN MAĞDURİYETİNİ ÖNCE DEVLET SONRA BELEDİYE GİDERMELİDİR..."

"ENGELLİLERİN MAĞDURİYETİNİ ÖNCE DEVLET SONRA BELEDİYE GİDERMELİDİR..."

3 Aralık Dünya Engelliler Gününe sayılı zaman kala, Esenler Belediyesi’nin İşitme Engelliler Derneği’nin faaliyet gösterdiği yeri Zabıta marifetiyle boşaltmaya kalkması Sivil Toplum Örgütleri ile birlikte siyasilerin büyük tepkisini çekti. Sivil Toplum Örgütleri ve siyasiler, belediyenin geri adım atmaması halinde gerekli tepkiyi göstereceklerini açıkladılar...

ESDEF Başkanı Kahveci, engelli kardeşlerimize bu yapılanı hiçbir vicdan kabul etmez derken OÇEM Dernek Başkanı Sağız ise çok sert konuştu. Sağız, “Belediye Başkanı çıkıyor engelli derneklerinin kirasını ben veriyorum diyor. Soruyorum,  hangi derneğin kirasını vermiş açıklasın. Eğer açıklamaz ise biz yakasından tutup, sen hangi engelli derneğine bir lira verdin de bunun hesabını biz veremedik diye soracağız” dedi.

Esenler Belediyesi’nin İşitme Engelliler Derneği’ni boşaltmaya kalkması taraflı tarafsız her kesimin tepkisini çekti. Mum ışığında bir açıklama yapan Sivil Toplum Örgütleri ile birlikte siyasiler, belediyenin geri adım atmaması halinde gerekli tepkiyi göstereceklerini söylediler.




Özden”Belediye sahip çıkmazsa biz varız”

CHP Esenler İlçe Başkanı Halil Özden " Esenler Belediyesi böyle bir hatanın içinde bulunmamalı, zira engelli derneklerimiz ve diğer derneklerimiz siyasi faaliyet yapmıyorlar. Derneklerimiz siyasilere nasıl aynı mesafede ise siyasilerde bu derneklere aynı mesafede olmalıdır. Hatta dernekler üzerinde kimse siyaset yapmamalıdır. Çünkü engelli derneklerimizin tümü engelli üyelerinin toplumdaki yerlerini almaları için kısıtlı imkânları ile övünç duyulacak bir mücadele içindeler. Ama kimse mevki ve makamı ne olursa olsun bu desteklenmesi gereken onurlu mücadeleyi asla engelleyemez. En başta biz olmadığını düşündüğüm bu menfi harekete karşı dururuz. Bazı ekonomik sıkıntılardan dolayı derneklerimiz özellikle engelli derneklerimiz mağdur duruma düşebilir. Ancak bunların mağduriyetini gidermekte öncelikle devletimize sonra da Belediyeye düşer. Şayet Belediye üzerine düşeni yapmıyorsa halkımız ve biz gereken uyarıları zamanı geldiğinde yaparız. Kimse sahipsiz değildir. CHP kimsesizlerin kimidir, sahipsizlerin yanındadır."

Fidan: Belediyeyi kınıyorum 

Esenler İşitme Engelliler Derneği’nin belediye tarafından boşaltılmak istenmesine sert tepki gösteren MHP Esenler İlçe Başkanı Ahmet Fidan, şöyle konuştu;

“Esenler Belediyesi’nin engellilere tahsis ettikleri şu küçücük yere ihtiyacı varsa gelsinler ben Esenler Belediyesi’ne buranın büyüklüğünde yer vereceğim. Kullansınlar istedikleri kadar. Esenler’de yaşayan insanlarda belediyenin engellilere karşı bu tutumuna karşı bir tepki göstermiyorlarsa buda Esenler’de sözün bittiği an demektir.
Bugün sağlıklı bir şekilde yaşayanların hepsi iyi bilsinler ki, yarın hepsi birer engelli adaydır. O yüzden Esenler Belediyesi’nin yaptığı bu yakışıksız çıkışı kınıyorum ve Esenler’deki herkesin engellilere sahip çıkacağına da inanıyorum”

Kahveci: Bunu vicdanlar kabul etmez

Esenler Belediyesi’nin engellilere yönelik tutumunu vicdanların kabul etmeyeceğini belirten ESDEF Başkanı Süleyman Kahveci ise tepkisini şu şekilde dile getirdi;

“Esenler İşitme Engelliler Derneği bize bağlı olduğu için biz gerekli girişimlerde bulunduk. Gerek Belediye Başkanımızla ve gerekse de AKP ilçe Başkanıyla görüştük. Kendileri bize yardımcı olacaklarını söylediler fakat hemen peşimizden derneğin boşaltılması için Zabıtaları gönderdiler. Bu yapılan iş kesinlikle çok yakışıksız ve hiç hoş bir şeyde değil. Yani bunu vicdanlar kabul etmez.

Bende engellilerin bu şekilde dışarı çıkarılmaya çalışılmasını kabullenemiyorum. Bu engellileri de sokağa çıkarmak kimsenin harcı değil. Biz yöneticilerimizden sağduyu bekliyoruz. Çünkü bu olayı bizlerde kesinlikle kabul edemeyiz. Ben buradan haykırıyorum bu kesinlikle kabul edilemez.  Hiç kimse engellileri dışarı bırakamaz ve kimsenin de böyle bir lüksü yok”

Yıldız: Böyle bir durum olmaz

Tüm Kay-Der Başkan Yardımcısı ve Esenler Bölge Başkanı İlyas Yıldız da, “Ortada bir yanlış varsa hepimiz yanlışın karşısındayız. Biz Kayserililer olarak da her zaman doğrunun yanında olmuşuzdur. Bununla ilgili gerekli görüşmeleri yapacağız. Çünkü biz Kayserililer olarak hiçbir zaman yanlışın yanında yer almayız. Bu yapılanda doğru değil. Çünkü bu tür engelli derneklerine destek ve güç verilmesi gerekirken böyle bir durum olmaz” diye düşünüyorum.

Sağız: Allah’a nasıl hesap verecekler? 

“Engellilere bunu yapanlar Allah’a nasıl hesap verecekler” diyen OÇEM Dernek Başkanı Bekir Sağız ise sert sözlerine şu şekilde devam etti;

“Biz bu dernekleri kurarken engellilerin sorunlarını dile getirmek için kurduk. Yoksa biz hiçbir rantın peşinde değiliz ve hiçbir partinin de elamanı değiliz. Ama bunu bizim iktidarımız anlamak istemiyor. Yada bizleri böyle bir bir eritip başımızdan gitsinler istiyorlar. Ama biz Allah’ın izni ile 11 senedir erimedik, bitmedik ve bir 11 sene daha bu engellilerin haklarını ve hukuklarını arayacağız.
Bakın bu ilçede bir engelli okulu yapıldı ama maalesef şuana kadar açılıp çocuklarımıza hizmet veremedi. Bu okulumuza bir masa ve sandalye dahi tenezzül edilip verilmedi. Ama engelliler derneğini bulunduğu yerden çıkarmaya çalışanlar bu hakkı kendilerinde nasıl buluyorlar? Kim bunlar? Bu kişileri bu ilçeye kim getirdiyse yarın o bir gün bizlere değil ama Allah’a nasıl hesap verecekler?

Onun için bu arkadaşlar akıllarını başlarına alsınlar. Çünkü bizim kimsenin koltuğunda, yerinde ve ihalesinde gözümüz yok. Bizim derdimiz çocuklarımızın sorunlarını anlatarak çözümler üretilmesidir. Bizler burada kimlerin ne yaptığını çok iyi biliyoruz. Lütfen artık bu kişiler ellerini derneklerin üzerinden çeksinler. Esenler’de 468 tane derneğin içerisinde sadece 5 engelli derneği denetlemeden geçiyor. Buda biz sizi bu ilçede istemiyoruz demektir. Birileri bizleri yıpratma peşine düşmüş ama bizler Allah’ın izni ile yıpranmayacağız. Daha çok kenetleneceğiz ve zamanı gelince gereken yerde de bunlara gereken dersi vereceğiz.

Başkan Göksu açıklamalı

Aynı zamanda benim Allah’tan başka hiç kimseden korkum yok. Bu Belediye Başkanı çıkıyor ve bazı konferanslarda engelli derneklerinin kirasını ben veriyorum diyor. Bu güne kadar hangi derneğin kirasını verdiyse ve bu zamana kadar hangi derneğe ne yarımda bulunduysa kendisinin çıkıp bunu açıklamasını istiyoruz. Açıklamazsa biz yakasından tutup kendisine aynen şunu diyeceğiz; sen hangi engelli derneğine bir lira verdinde biz bunun hesabını veremedik?  Kalkıp bizi dernekler masasından denetlettiriyorsun?

Kaplan: Çok büyük yanlıştır

SP Esenler İlçe Başkan Yardımcısı Mustafa Kaplan da, “Şimdi bazı karikatürler vardır ve üzerinde yazı olarak sadece yorumsuz yazar. Yani ben 43 yıldır Esenler’deyim ve böyle tirajı komik bir olayla ilk defa karşılaşıyorum.  Esenler Belediye Başkanı devamlı engelli derneklerinin önünde engel olmayacağız ve vicdan sahibiyiz derken, bunları yapabileceğini asla düşünmemiştim.

Onun için yapılan bu olayı kamuoyunun vicdanına bırakıyorum. Ve önümüzde 4,5 ay sonra bir yerel seçim var. Esenler’de yaşayanların bu olayları da görmesini rica ediyorum. Çünkü bu tamamen talihsiz bir girişimdir. Ben umut ediyorum bu talihsiz olaydan geri döneceklerdir. Çünkü Belediye Başkanı bu konuda çok büyük yanlışlar yapmıştır” diye konuştu.

Hiç yorum yok: