28 Aralık 2013 Cumartesi

‘AYNAYA RESİM İŞLEMEYE’ ESENLERLİ USTA DAMGASI…

‘AYNAYA RESİM İŞLEMEYE’ ESENLERLİ USTA DAMGASI…

Esenler Dörtyol Cumhuriyet Meydanı Ramazan Etkinlikleri Standları’nda Türkiye’de ve Dünya'da ilk ve tek olan ayna işleme ustası Esenlerli Hüseyin Arda’da yer alıyor…

Ayna işlemenin sanat olup olmadığı bir yana 57 yaşındaki Esenler Menderes Mahallesi sakinlerinden, ayna işleme üstadı Hüseyin Arda çivi, çekiç ve elmas uçlu kalem kullanarak aynaların üzerine semboller ve resimler işliyor.

Aynaların yüzeyine çivi ile çıtlatılarak yaptığı aynalı-resimleri sergileyen Hüseyin Arda benden sonra da bu iş devam etsin diye öğrenciler yetiştiriyor. Bağcılar Halk Eğitim Merkezinde açılan kursta ayna işlemeyi kursiyerlerine öğretiyor.

Kendisiyle görüşmemizde çok öğrenci yetiştirmekten çekinmediğini ifade eden Hüseyin Arda; “ Bu işten İstanbul ve Türkiye’de çok kimse uzun yıllar ekmek yer. Çok yapan olursa işin tanıtımı da yapılmış olur. Bu ayna işlemeyi ben başlattım ama benden sonra da devam etsin isterim” diyerek şöyle devam etti;

“Edirneliyim ben. Çiftçilik yapardım memlekette. Ancak Ergene Nehri’nin Edirne’ye  girdiği yerden Meriç Nehri’ne birleştiği yere kadar Ergene nehrinin kirlenmesi ve Meriç nehrini de kirletmesi tarımı bitirdi Trakya’da. Ürünlerimize de iyi taban fiyatlar verilmeyince çiftçilik yapmak iyice zorlaştı. Ergene Nehri 25 yıl öncesine kadar Trakya’da tarımın su kaynağıydı. Sanayi,  kentsel ve evsel artıklar ve tarımda kullanılan suni gübre ve tarım ilaçlarından dolayı nehir bu gün çok kirlenmiş durumda. Araziler çoraklaştı ve ekilenlerinde verimi azaldı.

Biz de hal böyle olunca 1995 yılında Edirne’den İstanbul’a göç ettik. Esenler’e yerleştik. Nalburculuk işine girdik. Bu arada meraktan başlayan şekilde ayna işleme işine sarıldık. 1997 yılından bu yana da bu ayna işleme işini devam ettiriyoruz.

Nalburda çalışırken boş zamanlarda aynanın üzerinde oynayarak, deneme yanılma ile bu işi keşfettim. Geçen on yılda bu işi geliştirdim. Nalburculuğu bıraktıktan sonra bütün zamanımı ayna işlemeyle geçirdim. İşi belli seviyeye getirince başkalarına da öğretmek maksadıyla halk eğitim merkezlerine başvurdum. Esenler Halk Eğitim bana cevap vermedi ama Bağcılar ilgi gösterdi. Şimdi Bağcılar Halk Eğitim Merkezinde arzulayanlara bu işin eğitimini veriyorum.

Yıllar içinde yaptığım, biriktirdiğim işlerimi 2006 yılında Esenler’de açtığım bir sergiyle tanıttım. O zaman meydandaki eski belediye binası yıkılmıştı bilirsiniz. Onun üzerinde açtım ilk sergimi.

Bu iş İstanbul’da Türkiye’de yaygınlaşsın istiyorum. Dünyada bilinsin ve dünyaya tanıtılsın istiyorum. Çünkü bu işin benzeri bildiğim kadarıyla dünyada yok. İlk ve tek olarak biz ayna işliyoruz. Esenler’de de bu işe ilgi duyanlar, merak salanlar olursa bize de imkan verilirse seve seve öğretirim herkese…”





 

Hiç yorum yok: