8 Kasım 2015 Pazar

BABAM ŞİİRLER…


 
GARİP BAŞIMA HIRSIZLAR
 
Neler geldi geçti şu garip başıma
Su da katıldı kardaş pişmiş aşıma
Ummadığım haller de geldi karşıma
Hevesliğini almayan insandan sayılmaz
 
Kara gözlü gelin yarim geldi yanıma
Ben öldüğümde kimse girmesin salıma
Yalnız mezarımı tanıtın zavallı anama
Allah ömürler versin usta babama.
 
Kiraya ev bile vermezler bekâr olana
Fındık ertesine edilir tekleme sonlama,
Benden selam olsun hatırımızı soranlara
Haklarını helal etsinler eğer dönemezsem bir daha.
 
Yüzüme güldüler, aradılar buldular, beni soydular
Çünkü yanıma gelince hepsi hemen doydular
Bu işleri sılada bile duydular
Allah çektirsin kardaş hırsız olana.
 
HALİM YAMAN
 
Ömürdür güzelim bakmışsın gelir geçer
Orak elinde yarimin durmadan biçer
İki âşık birbirinden nasıl vazgeçer
Mukadderat, buyuran böyle buyurmuş.
 
Bu sıra Yeşildirek ferman okuyor
Son durumu herkesler de gastelerden okuyor
Her maçında da kardeş berabere gidiyor
Fenerbahçe bu sene de yerinde sayıyor.
 
Bu sene havalandı spor hevası
Bazen radyoda çıkıyor karşılama havası
Oralardan mahrum etti beni geçim belası
Gücendim kardeşim ama ağlamam artık.
 
Nazlı yârin saçları güpgüzel dalgalı
Bu sıralar başım hepten belalı
Bulamadım şu dünyada helâlımı
Kederlendim yine kardeş ayıplama beni.
 
CEVAPNAMELER
 
Bu gün cumaydı çıktım çarşıya
Çarşıda görmüştüm hanımlar için oya
Sağmalcılar köyünde bir kız severdim güya
Sakladılar güzeli benden bakamadım doya doya.
 
Bir zamanlar mektuplaşırdık bir kızla
Vefa da yapılır âşıklar için boza
Bu mısraları yazarken oldu elim kara boya
İyi dinleyin arkadaşlar gönül vermeyin bir kıza.
 
Tramvay gider rayın üzerinden
Âşık mıydın ey garip sen ezelinden
Nasıl vazgeçtin samimiysen güzelim benden
Düştüm karlara ey güzel tutar mısın elimden.
 
Dertliyim kardeşim kimseler bilmez
Mahdudum hayatta hiç yüzüm gülmez
Derdimi anlatsam hiçde cevap gelmez
Garibim, garip halimden kimseler bilmez.
 
CUMALIK
 
Bir Cuma günüydü gelmiştim size
Evladır ey güzel sarılmıştın beyaz beze
Sevdiğimi açıklamıştım ben size
Aşk yoludur bu benzemez hiç başka işe.
 
Cuma günü geldiğimi isterdin
Bir sevgilim var sağmacılarda derdim
İnanmıştım sevgisine candan severdim
Bilseydim sevmediğini kardeş ölmek isterdim.
 
Oraya geldiğim zaman yüreğimi yaktın
Durdum biraz yüzüne baktım
Yanmaz mı hiç yüreğin, benimkini bir kez daha yaktın
Ey mahzun güzel ağlatma beni.
 
Sağmacılar köyünde oturdum bir evde
O taş yürek yumuşar mı ey güzel sende
Siz koymadınız mı beni bu zalim derde
Verir misiniz elinizi hakkınız kalmasın bende.
 
MEKTUP
 
Vatan vazifesini yapan
Vardır bir kardeşim
Garibim gurbet ellerde
Garibim yoktur bir eşim
Yazmıştım bir mektup size
Sizi sevdiğimden ölesiye
Bir yazı dönmediniz geri
Yoksa koca vazifesini yapan
Buldunuz mu birini
Güzel midir mazlum kız
Bulduğunuz eşin…

Hiç yorum yok: