26 Kasım 2015 Perşembe

ARADA GÖR HALİMİ…

ARADA GÖR HALİMİ…

Kader görüyorsun halimi
Halim tavrım
nicedir.
Ahvalim iyidir kaldı bir derimin yüzülmediği
yüz yüze gelip söyleyeceklerim var sana
kaçamak filan anlamam hiç kaçma.
Kaç gündür böyle
karşımda arşın arşın uzuyor Marmara
tam karşıda Paşalimanı adası ve diğerleri
tespih boncuğu ve imamesi.
İmrenilecek bir telaş
hummalı takalar süt taşıyorlar, hububat zerzevat falan
yanıbaşımda Nisan.
İnsan bahara istese de doyamazmış demek
yaş hayli ilerleyince.
Dalgaların çağlamasını dinliyorum da şimdi
çağı çağlası farklı telden.
Elden ne gelir ki
gece ötesi sularında sarhoşlamaktayım yavaştan
tan yeri ağardığında yine kendi kendimle.
Kızdında mı aramıyorsun ey Çepni başı kader
tenhalardayım
ha burada.
Bilsen ne hallerdeyim sormadın hiç
Ustanın evinden iki adım da Marmara
Üç adımda Arasat.
Bilsen ne hallerdeyim
Marmara da
arastada.
Mutlaka arardınsa eğer nazlanman arada ara
maviye hasret renksizlikte
İşte tam oradayım
ha burada.
Şu an kaç gündür buradayım saymadım
Sormadım soymadım
Oylum oylum bedensizlikteyim.
Değişkenliğin tam varış noktasında
alevlerin çığlığında tek başıma
nevrim birim.
Görüyorsun değil mi ey susak kader
Pirim en kısa yoldan gel
gelsen de gelmesen de kaderimsin
sanki yüz yaşımda yüz yüzeyim.
Sürekli sürprizlerdeyim
ipeka kumlarda
Nisan yanıbaşımda.
İnsan bahara hiç doyamazmış meğer
İlerleyince yaş bir hayli.
İç güveyisinden hallice
ne münasebetsizlikler odamda inanamıyorum.
Çifti çubuğu bir kenara bırkmışım
baktım arada bir ufka
çubukları bir deli hortum kırmış yarı belinden
düştü elimden
elinden.
Kaç kanaldan yalnızlığımı izliyorum inan
otogardayken anında evin önündeyim
merakına derdim goncadan güller
gülemedim
gül bahçesinde Nisan.
Evet doğru karşı yakaya geçeceğim
Sonrası gözlerden ırak hayırsız ada
Ersiz isimsiz.
Paşalimanı’nın karşısı Ekinlik
Eksiz budaksız
hayırla anacağımı bilemezdim bu kadar
karşının yanı başı Koyun adası
koyunları
oyunları.
Çobansız köye çobansız ada da eklenmiş meğer.
Büyükbaba dede ayrımından belli daha çok öğrenilecekler var
Bu arada babalar günün kutlu olsun can babam
analar her yerde ana.
Her yerde anılarınız var anam babam
öte yan beri yan
kucağımda Nisan.
Demek insan yavrusunu ancak böyle sarar sarmalarmış
çok da severmiş.
Demek baba olacak yaşta baştayım
tezelden geçmiş gitmiş yıllar.
Geçmiş ki ne geçme dalgaların gözyaşına gizleniyorum şimdi
sabah ezanı saati maviş sulara uyanmaktayım
her sabah.
Ve ninenin mezarını arıyorum gün doğarken
er vakit.
Kapısında dut ağacı var kabristanın
dut yemiş bülbülüm.
Gülsen hallerime de durma gül eyyamcı kader
gül sensiz gül dikensiz.
Önceliği verdim sana senden yakın halden anlayışına
bu nasıl istikrar
islim üzerindeyim.
Kaçak çıplak.
Ustanın evi iki kulaçta Avşa.
Aşar da gelir misin ey hüzzam kader
bilsem yürekten delice sevildiğimi
istendiğimi bir anlık
yüze yüze gönül teline gelirim.
Yüz yıllık dağınıklıkla
buluşuruz kader çıkmazında.
Yüzde yüz kızdın ve aramıyorsun ey mostralık kader
bilsen nerelerde kayboldum
kızgınım sana
an ve an.
Kapımda nisan.
Arada gör halimi ey zalim kader
halim nice
gel gör.

Nicedir denizleyim…

Hiç yorum yok: