16 Ocak 2017 Pazartesi

KARLI GÖRÜNTÜ

KARLI GÖRÜNTÜ

Görüntüler buz mavisi
karla karışık bir akşamüstü yalnızlığındayım sanki
karma karışık.
Hatıraların zemini kaygan.
Anımsıyorum…
Anıların sıcağında
Deniz kabuklarından bir şato yaptım sana
her tanesinden başka bir fısıltı
bin bir çağıltı.
Rengarenk parlak çakıl taşlarından odaları
pencereleri dar
fenerinde kirli sarı bir ışık.
Şavkında altınsı deniz kumundan beşik
ve kara bir çocuk.
Gel haydi gülüm çabuk gel
buzul çağından kristal ölümlerle
dalga dalga dağılan deniz gibi
lacivert kara
düş ocağıma.
Deniz yosunu ocağımda düşlerim yanıyor.
En vazgeçilmez düşler kuralım senle
üşenmeden kar kürüyelim hayatın damından.
Kabarsın deniz, çatlasın toprak, erisin buzlar
Deniz kabuklarından şato kalsın ayakta
ve çakıl taşından odalar.
Uzak mı uzak bir limanda bekliyorum seni
yanı başımda karadeniz
ve kızaran dalgalardan sakınan kara çocuk.
Amele yanığı aklımla
karlı görüntüleri tarıyorum.
Bir görünüyorsun bin kayboluyorsun.
Ve gaz kestim sahil boyu,
yol yol özlüyorum derin gökyüzünü.
Deniz gibi dalga dalga dağıl
lacivert kara dol
düş ocağıma.
Deniz kumundan bir şato yaptım sana
Deniz kabuklarından ocağında
düşlerimin al beşik çatılı evi ısınıyor.
Yanmadan.
Dışarıya buz mavisi görüntüler yağıyor
karla karışık
bıçak gibi kesiyor
yaktıkça yakıyor…

Hiç yorum yok: