16 Nisan 2021 Cuma

EĞİTİM, GÜÇ İNŞAASI*...

 EĞİTİM, GÜÇ İNŞAASI*...


Eğitim, insan sermayesine direkt katkının yanı sıra toplumsal değişim ve modernleşmenin, sosyalleşme ve demokratikleşmenin ve  yeryüzündeki tüm devrimlerin öncüsüdür. Öncü gücüdür... 


O yüzden dünyaya yön veren disiplinlerin teorik ve pratik bütünlüğünü yansıttığı gibi mevcut birikimlerin doğru uygulamasını kapsar. Sonuçta eğitim, ulusal ve uluslararası boyutta güç devşirmenin, güçlü olmanın, güç inşasının da temelidir...


Öğrenme amaçlı süreç olan eğitimin, bireysel gelişimin aracı ve devletlerin kalkınma öncelikli yolu olduğu yadsınamaz tarihsel gerçekliktir. Hatta çoğu kere devlet inşası boyutunda bile aktif rol oynar. İllaki ilerleme ve reformların temel yöntemi eğitimdir. Çünkü insanlık tarihinin deneyimlerine bağlı, bilimsel ve sanatsal mükemmellik hali ancak eğitimle olasıdır. Böylece toplumsallık kurulur ve hedeflere ulaşma da kolaylaşır. 


Diğer yandan eğitim seviyesi ile gelir seviyesi arasında da doğru orantı söz konusudur. Bu doğrusal ilişki demokratikleşmeden modernleşmeye, ekonomiden sosyal hayata birçok alanda etkilidir. O halde toplumsal dönüşüm, yaşam tarzı ve inanç boyutundaki sosyal hareketliliğin modernite çerçevesinde şekillenmesi de eğitimle olur. Yani aktif ve katılımcı topluma geçişin birincil sermayesidir eğitim. 


Aksi halde eğitimle inşa edilen güç, kendini yer bitirir. Güç inşası standart eğitimden uzaklaşıldıkça da duraklar. Geriler. Kalkınma sağlanamaz. Çünkü kalkınma ekonomik büyümeye paralel eğitimle gelen değişimdir. 


İşte bu nedenle ulusal eğitim politikaları önem kazanır. Hükümetlerin en temel ve zorunlu görevi eğitim olmalıdır. Eğer eğitimde sık sık politika değiştirilirse süreç ivme kaybeder ve dünyada gelişen eğitim politikalarının çok uzağında kalınır. Hatta kalite düşer. Ceremesini topyekün ülke çeker.. 


O halde hedeflenen güç inşasının gerçekleştirilmesi noktasında serbest piyasacı politikanın yerine veya yanısıra devletçi ve endüstriyel gelişime dönük toplumcu bir eğitim sistemi kurgusu da hayata geçirilmelidir. Bu kurgu çağcıl politikalarla desteklenmelidir. Eğitimde tersine tutum ve yönelim insan sermayesini eritir, ülkeyi geriletir...


Bakınız, *Dr. Osman Gültekin-Ulusal Eğitim ve Güç İnşası-Cinius yayınları

Hiç yorum yok: