28 Ocak 2015 Çarşamba

DEM ŞİİRİ…

ÇEK URGANI VER ATI

Atlantik’ ten And dağlarına
Deneme sınavı örsesinde serçeler uçar
Karakaşlı matem,
Kurşun zengini madem diller sürçer
Akıl meçhule kayar
Kimliğinde “ Gelişigüzel Dolaşır “ yazılı
Nüshasında gelişiveren dostluklar
Devrim düşüne kurban arşivlerde Nurhak dağları
Düzlenmiş künyesi Everest yazılı
Somut cümleler günlüklere sızmış mertçe
Günü birlik keşifler insanca imalı
Hümanist imzalı
Başı fırtınalı efsaneler bebek yüzlü
Deniz altında yakın inci mercan çekim
Batık sevdalar katmerli
Boğulmak esrarengiz tufanı kovalarken
Kararınca ve de kızarınca umman
Balık pazarında mavi buhran
Kırmızıya para basar kuklalar mızıklanarak
Soru sürgünde, parolası çiçek kokteyli
Purosu pasaportu kepi, yaldızlı külçe
Bir yıldız kaydı dilek tutamadım
And içemedim Atlantik’ ten dağlara
Çektim urganı verdim adımı
Ernesto ernesto dediler …
 
VASİYETİM HAYSİYETİM
 
Er doğdum geç ölürüm belki
Geç olsun ama güç olmasın
Uykumda
Uy…
Uy adamcaz ölmüş desinler
Ölüme yalnız gidilir sevgilim
Yiğitçe
Ak kefenlere sarıldıkça ruhlar
Sular seller gibi yaşanır
Er doğdum geç ölecem sanki
Geç olsun ama güç olmasın
Yatağımda
Yat…
Yattı adamcaz yatış o yatış desinler
Ölüme ağıtlar yakılır sevgilim
Yakma
Kara toprağa yatırılınca bedenim
Sular seller gibi yaşayabilirsin
Geç doğdun er ölebilirsin
Unutma
Erin öldü diye ölecek değilsin
Alabildiğine yaşa
 
 
LİMANSIZ
 
Denizi tonlarca kara taş doldurulan limanda
Bayramı sordum mavilere son defa
Kartal köprüsüne yetişmeyen yolda acıyla
Bir hiperaktif ve validesi ve hancı
Limon ekşisi kekik buğusu
kör hayat özlemiyle zehirli hap
zamanında seviştiğim dalgalar dalgakıranda
kırık çökük dökük dev kayalar
Bayramı uğurladım al güllerle semaya
Ayrıldım sonra arkama bile bakmadan beyaz bir gemiyle
Kalede bir topal silüet bırakarak kalemlere
Kime ait olduğu bilinmeyen koltukta ağlıyorum
Sılaya sınaya sılaya
Başkasından istemeden git yoluna çocuğum
ballı darıyı bitirmeden
Salalar okunuyor dinle bak minarelerden
Elim yandı yazamadım ağıtları
Manileri Debboy’da şebboylar yeniden
Öyle yeşil gecedeki ilanı bile okuyamadım
Bir sarhoş müzik geldi yanıbaşıma
Uyduruk bir manzarada
Arka sokaklarda bihaber yalnızlıklar kılavuzsuz
Taşındım kara mavilere
tonlarca kayayı taşıyor kar suyu kuytuya
Upuzun pardesülü ben ve boş koltuklar
Deniz gözlerinde o sahilsiz liman kenti
Bayramı görmeden gitmek varmış Memedim
Denize doldurulan tonlarca taş yosun kokulu.
Limanda bir hiperaktif ve validesi ve hancı
Limansız kaldık sılada sınaya sılaya.
 
 
AŞIK MAHŞERİ
 
Peyderpey yattın içerde
Beş paraya korsan devrinde
Kırkbeşlik plaklar dinlesin diye dostların
Beş sene biraz da fazlası var
Kırkbeş senede onbinlerce eser
Bir yel eser hesapsız sabahlara
Çılgın pazarlıklardan sonra susuz yaz
Türkülerden özür diler işkence aletleri
Sırayla utançla koparlar nota nota
Pişmanlık ne kelime yine zevkle vurursun mızrabı
Yürüyüşün hazzı saz üstüneince tellerde
Mayısta kır çiçekleri mahsun
Bahar güdük sevdalı aşık
Yuh olsun örümceğe
Örümceğe de ağına da takılanlara da
Top yekun sevgi kattın gönüllere
Nur ol aşık, nursun insin insansın
Bir peykede benim yüreğim
gel dostum yanıma uzansın yankın
ben yaşadıkça sen de yaşayacaksın
yangınlardayım
dilimden kendiliğinden süzülen ezgilerde
sonrası yok varsa da
sonsuzlukta bir konserinde buluşacağız
sen çalacaksın biz söyleyeceğiz
Tanrı şahit.
O serin derin buluşma gününe aşığım
Gerekçesiz sensiz
Bekliyoruz son nefesimizi…
 
 

GÖZYAŞLARI ÇİÇEK

Annem çok ağlamıştı
Vah çocuklarım vah yazık oldu diyerek
Kıydılar gariplere yazık.
O çocukları sonraları epeyce tanıdım
İyiden iyiye anladım, dinledim, bildim
Yandım ciğerim yandı
Ve hiç unutmadım
Çok ağladık.
Zaten unutulası değildiler hiçbiri
Annem ne çok ağlamıştı
onu da babamı da
Unutamadım, unutmadım,
Baktım da tam otuz kırk yıl geçmiş
Ve hay anasına şaşırdım
Deniz doğunca anladım
Meğer o çocuklar annemden üç beş yaş küçüklermiş
Benim canım annem,
Canım cananım
Demek ki sadece üç beş yaş farkla
Tüm analar gibi çocuklarına ağlamışsın
çok ağlamıştın
Denizin bittiği kıyıya ulaştığında ustalık
İnançlar can siperane
Karadenizdir gönüllere
Gözyaşımda annemin ödenmez emeği
Unutamam evet onları
Annem çok ağlamıştı.
Gözyaşları çiçek
Çok ağladık.

Hiç yorum yok: