24 Ocak 2015 Cumartesi

KALPAKLI ŞİİR...

KALPAKLI ŞİİR…

KARAKALPAKLILARDANIM

İstanbul’da doğdum…
Anamdan yirmi yıl sonra,
Anam kırkdörtlü
Babamdan otuz.
İyi okullarda okudum.
Oruçgazi Pertevniyal Marmara
İşletme onca yoksulluğa rağmen.
Oniki eylülden önce de sonra da
Belki ondan hayata dilediğimce atılamadım sanki
Dikbaşlılıktan veya tecrübesizlik denilebilir
Şiirler yazdım
Öyküler ve roman aklımın girdabında hazır
Kitapsızım Allah’ına kurban
Öyle işye yoruldum
Kızıl kalpaklılardanın
Dert etmiyorsam namerdim bitmiş seyahatlerimi
Epey geciktim
Ne yazık ki mavi vapur o limana uğramıyormuş
Karşıyaka ya
Tren raylarında kararlaştırılmış renk sarı sırlı
O sırra erişemedim hanidir,
Gün olur belki.
İstanbul’da yaşadım…
Doğduktan bu güne
Bu saate, bu cümlelere, buncacık dizelere
Arada birkaç yıllık mola sayılmaz ise
Şehirli romantiklerden olamadım hiçbir zaman
Koca bir köyde tek başımayım yani.
Solumda ince hasar
Kara kalpaklılardanım.
Mutsuzum demeli miyim bilemiyorum ama umutluyum yine de
Ağırbaşlı sarışınları severim
Hem yeşil göz hem de bir çift can veren söz
Başka dert istemez gönlümün kapıcısı
Yeşiline uzandığım cennet vatandayım daraldığımda
Ata evinde bal ormanda yapayalnız
Ödüllere boğulmuş yüreğimde anılara sürgün
Çavuş oğluyum delirmiş aksu da yaz kış yüzen
Güneş dahi doğmadan er vakit paklanan
Gün olur belki,
Giresun’da ölebilirim.
İbrahim Paşa’nın şehrinde ölürsem eğer
Türk şehitliği’ne
Kara kızıl kalpaklılardanım…

ATEŞ DANSI


Anadolu’dan başladı ise ateş
İstanbul’u da yalar yutar
Kollarımda ölmüşse de vatan
Küllerinden doğar
İnan inan bu mesaiye
İşgale uğramış limanda bir çift mavi yürek
Kuklalar yüklenmiş gümüş gemilere
Martıların şaşkınlığı kanatlarında gizli
Kıyıya vuran dalgalar rüya rüya
Kara örnekler istemiyorum artık
Baştan çıkaran eğreti tabirleri de
Devrilmişim öz evladımın kucağına
Şakağıma dayalı öpüşler kupkuru
Kuru sıkı ateşle dans
Anadolu’ ya başladı ise yolculuk
İstanbul’dan akan sular,
Yollar izler bırakır
Kollarımda ölmüşse de sevdan
Karadeniz’den çağlar topal topal.
Anadolu’yu da İstanbul’u da yalar yutar…

AKILÇELEN İSYANLAR

Ne itirafım olur ki, isyana selam durmaktan başka
İtiraflarımı yazıyorum çocukça
Duvarlara dağlara ovalara
Mülteci’ yi çalsın orkestralar ay ışığında
Bol yankılı öyle bir şarkı bestelenmiş olsun ki
Gayrı meşru çocuğum tek notadan doğmuşçasına
Kaderinden kaçan bir sıkışmanın eseri gibi
Korkuyu uyandıran terk edilmişlik
kendi yoluna selensin kime ne
o yol ve yolculuktur ki akıl çelen isyanlara gebe
Ardında yeni yetme hevesiyle sürüklendim
Sorularda pembemsi suçluluklar provası
Değişmeyecek bir yaşamı yanıtlıyorum şimdi
Bir sandık dolusu ajandaya yazılmış umursamazlıkla
Kitlenmiş mekanlarda beğenisi arızalı yanışla
Akıl çelen isyanlar taşıyorum kucağımda
Israrla kızıl saçlı sürgün kızı anıyorum hep
Arayışlarım estetik kaygılı tatlı sert,
Mahirce ve denize ulaştığımca mavi
Can çekişin iğrenç soluğu yüzüme yapışmış
Ölümü reddedişimin üzerinden kaç aşk geçti
Kaç yıl kaç ömür kaç yoldaş artık kömür
Ömür boyu İstanbul fonunda keşif günlüğünde yolcuydum
Ağlama modundan kaçarken büyünürmüş
a çocuk içimde ağlıyorsun hala
Mutluluk delisi çocuğa ağlıyorum mülteciyle
Ve itiraflarımı destekliyorum akıl çelen isyanlarıma selam duruldukça…

ÇALIŞMA MASASI

Bütün mutluluklar çalışma masamda,
Karmakarışık tüm kavramlar
Nur seli inmiş cesaretime
Pranga gibi anılar
Bağımsızlığıma açılan köprüler kapalı
Ben sana kavuşmaya tutkun
Merasimler asılmış gerdanına pırlanta gibi
Gırtlak gırtlağayım kavga şehriyle aç gözlüce
Balıkçıl kuşlar ölür
ben kör kalırım
Suni solunumlarda solak şehirli
Büyük gürültülerle yaklaşıyor korku Salı
Zehri dilimin ucunda şeker gibi,
horoz şekerinin nevri dönmüş
Didişmekten yorgunum ve
Harbiden çok uzaktayım
Rüzgâra hasret yel değirmeni modunda
Puslu dumanlı diyarlarda
Oksijen ve temiz hava garibiyim
Ve çok soğuk
Bütün umutlarım çalışma masamda
Uluorta masalla ve ucuz kahramanlar
Çiçek toplamayı ve resmetmeyi öğrenicem
Çarçabuk yolcuyum
Bu salak şehir kavgaya yenildi çünkü
Kapıvermişsin beni görgüsüzce, incindim biraz
Dost seçerken dikkatliyim de
Ah dostum düşmanımı seçemem ki
Bir gece boyu tuza yatırılmış mumum sanki
Islak bir sabun dolaşır vücut dokumu
Şimdiden ölüyüm misali
Bilsen nelere gebeyim üçten dokuza
Nerde o asil kavganın şehlası, şehir alacası
Dokun da bin ah işit ey çalışma masam.
Bütün mutluluklarla köşe kapmaca
Karmakarışığım tüm kavgalarda


VAZİYET VASİYET…

Ordular kesse de yolu
Kolluk kuvvetleriyle kesişse de patikalar
Orda kesede bir ev var
Ahalisini fikirler yönetir kitaplar
Sevimsiz geceler intikam kusar
ve kopar kızılca kıyamet
Üzerine harfler kazılı ağaçlar devrilir
Yazılı duvarlar badanayla delirir
Bedava sayılan yıldızlar küser sırayla
El ayak çekilir karagözlü dünyadan
Kasten biçilir kırmızı incili kaftan
Bütün kaybım birkaç kitaptan ibarete sevinilir
Hayatım hayatına inan
Sevdana güven ve dayan
Çünki deniz derya kazanılmış vizesiz
Yine de İstanbul bize haram
Vasiyet vasiyettir kıvamında
Orda kesede bir ev var ya
Ahalisini fikirlerin yönettiği kitapların
İşte o kesedeki evin yamacına gömün
Eğer kesik kesik yağan mermilere değerse başım
Vurulduğum yer neresi olursa olsun
Oraya bal ormanınını kıyısına…


Hiç yorum yok: