15 Ekim 2017 Pazar

EVET, İLÇE BAŞKANLIĞINA ADAYIM…

EVET, İLÇE BAŞKANLIĞINA ADAYIM…
 
Evet, Esenler ’de CHP İlçe Başkanlığına söylendiği biçimiyle “solun adayı” olarak aday oldum. Ama solun da solunun adayı olduğumu biliyorum…
 
Cumhuriyet Halk Partisi Esenler İlçe Başkanlığına aday oldum çünkü özellikle son günlerde iyice sarsılan parti içi güvenin ve yitirilen saygının yeniden tesisi gerekiyor. Bu karşılıklı keskinleşen tarafların halledebileceği bir iş olmaktan çıktı ve de zorlaştı. Hak, hukuk, adalet, demokrasi, özgürlük, barış ve partide emek öncelikli yükselme esası hep hiçe sayıldı. Sadece bunları gerçekleştirmek, gerçekleşmesine çalışmak için aday olmuş olsam bile yetmez mi?
 
Kim ne derse desin önümüzdeki günlerde gerçekleştirilecek kongrede, ilçe başkanlığı için en güçlü aday benim. Çünkü CHP’ye yıllarımı verdim. Birileri gibi tepeden inme politikacılardan olmadık bir ömür politika ile geçti diyebilirim. Ve her zaman sade bir üyesi olmaktan bile gurur duyduğum partimde artık daha fazla görev yüklenme zamanımın geldiği inancındayım. Asla tükenmeyen bu inançla örgütümün ve saygıdeğer delegelerimizin onayıyla yönetsel eylemliliğe daha yoğun zaman ayıracağımı, partime çok daha fazla yararlı hizmetlerde bulunacağımı düşündüğüm için adayım. Eğer en ufak bir tereddüdüm olsa çıkmam bu yola. Ayrıca mevcut yönetimi de zamanında çok iddialı gelişine rağmen yeterince başarılı bulmuyorum. Neden daha iyisi olmasın ki? Ve toptan yıprandıklarını görüyorum. Artık böyle gitmez. Eski yapıyla devam yenilgileri tekrarlamak, seçimleri baştan kaybetmek olur. O yüzden yeni bir ses yeni bir nefes gerek diyerek başkanlığa aday oldum. 
 
Çünkü artık partinin Esenler’de solun solu bir anlayışla yenilenme zamanı gelmiştir…
 
Özellikle ülkemizin içerisinde bulunduğu zor koşullar hepimizin malumu. Bu zor koşullarda ülkemizi aydınlık yarınlara çıkartabilmek için partimiz ve partililerimizin her zamankinden daha çok çalışmaya, sevgiye, beraberliğe ve sağduyuya ihtiyacı var. Elbette Esenler zor bir ilçe. Memleketin de sol siyaset adına en zor yeri. O nedenle kimsenin diğerini ötekileştirmeyi kendinde hak görmesi doğru değil. Ve çıkış yolu da bu değil. Asıl olan el ele vererek, sır sırta dayanışarak her zamankinden daha çok çalışma gerekliliğidir. Maalesef bu her defasında siyasal çıkarlar doğrultusunda es geçiliyor.
 
Günden güne rasyonel irade de kaybedilmiş durumda. İşte o nedenle bu günden itibaren kadrosal bir devinim şart. Ve kongre sürecine kadar ve kongrede herkesin üzerinde ciddi ciddi düşünmesi ve özeleştiri yapması gereken konular var. Kırgınlık ve ayrılıkların giderilmesi, ayrılıkların önlenmesi ancak yenilenen ve nitelikli bir yönetsel yapıyla olasıdır. Sırf bu yüzden bile olsa adayım.
 
Ne yazık ki epeydir kamuoyunda söylenegelen iyice ivme kaybeden partimi yüceltmek ve hak ettiği mertebeye çıkarmak için adayım. Başta parti içi demokrasi gönüllüsü olarak ve geriye giden memlekette demokratik, laik ve hukukun üstünlüğüne dayanan sosyal bir devletin varlığını hepten kaybetmemek için kollarımı sıvadım. Çünkü başka çare yok. Evlatlarımızın yarını için siyasal öncülerimizin dediği gibi çizmelerimi giydim. Parti programı ve tüzüğümüz çerçevesinde geniş projeksiyonu ve hedefleri olan, sol değerlerle yoğrulmuş, sürekli eylemselliğe inanan birisiyim. Elli yıllık bir Esenlerli olarak biliyorum ki doğru eylem ve doğru kıdem doğrultusunda parti tabanımız halkla buluşacaktır.
 
Bu geç kalmış buluşmada elbette genç kadrolara ve kadınlara gereksinim hat safhada. Maalesef onların yıllarca yok sayılmışlığının faturası seçimlerde alınan oylarla sabittir. Bu yüzden hepimizin bir adım önünde ilerleyen gençlerimizin ve özverili kadınlarımızın hak ettikleri biçimde siyasete kazandırılması şarttır. Sırf bu yüzden bile olsa aday oldum.
 
Ayrıca başarının anahtarı olan siyasi birikim, dürüst yönetim, hoşgörü, samimiyet, emek, yerele özgü disiplin, strateji, temiz bir geçmiş ve kimseyi kimseden ayırmayan bir yönetim mekanizması oluşturmak için aday oldum. Çünkü Esenler’de son yıllarda parti içi güven iyi yönetememek yüzünden hepten sarsılmıştır. Hoşgörünün yerini birbirine hor bakmalar almıştır. Ve saygı resmen yok edilmiştir. Saygınlık yıpratılmıştır. Her kaybedilen vazgeçilmez değerin ve değerliliğin yeniden tesisi için birilerinin çok ama çok çalışması gerekiyor. İşte kendinde bu gücü görenlerle yola çıktım. Aday oldum. Eminim süreç ilerledikçe kortejimiz daha da güçlenecektir. Ve o nedenle de en güçlü aday benim.
 
Çünkü her daim olduğu gibi kazanıp da kaybedenler kulübünde yer almayacaklarla Esenler’de özlemle beklenen bir sol çıkışı gerçekleştireceğimize yürekten inanıyorum. Bu kez bir ilk yaşanacak ve asla güdümlü ve kumandalı değil ama uyumlu ve dirençli bir siyaseti egemen kılmak gerçekleşecek. İşte sadece bunun için adayım. Şahsi çıkarları değil, toplum çıkarlarını düşünerek artan ve biriken sorunlara çözüm önerileri sunmak ve çözmek için aday oldum. Dünü iyi okuyup geleceğe umutla bakmak için, umudu yarınlara taşımak için adayım. Hiç kimseyi ötekileştirmeden, birleştirici ve bütünleyici olarak, emperyalizme, vahşi kapitalizme, faşizme ve her türden gericiliğe karşı hep beraber bir arada mücadele platformları kurmak için aday oldum.
 
Tek hedefim öncelikle partimin yerelde ve genelde iktidar olmasıdır. Solun solu bir anlayışın halkla birlikte neler yaptığına ve yapacağına tarih kanıttır. Ve bu tarihsel gerçekliği kongremize sunmak üzere şimdiden çalışmalara başladık.  Kimse alınmasın ama tüm hazırlıklarımızı solun da solu temelinde yapıyoruz. Örgütümüz Esenler’de uzun zamandır beklediği ve unuttuğu bir kongreye şahit olacak. Ve biz değil CHP kazanacak.
 
Eğer biz kazanıp CHP kaybedecekse, kendi payıma böyle kazanma da istemiyorum…

Hiç yorum yok: