16 Aralık 2014 Salı

ŞİİR DENİZİ…

DENGE DENİZ.

Yok, yok artık benim ülkem falan…
Çocuk isimleri değiştikçe
Değişti ülkem.
Gerisin geri volta
Hasdur mehteran
Kızımın adı inadına, inadına Deniz
Oğlumun ki Ege imanıma dinime
Kararmasın soyumun soyu,
Değişmesin aslım asaleti
Ülke değişirse değişsin dibine kadar
Çocuklarım ileri daima ileri, en ileri…
Devrimin pirinç levhasında yazılsın ismi
Epey ileride bir çocuk var emekleyen
İsmi Türkiye,
Soy ismi tek yol devrim
İşte o benim ülkem.
Çocuk isimleri değiştikçe değişeni değil artık ülkem
Tok artık karnımız yalanlara
Cilalı karnavallara
Ambalajı açılmamış hicranlara
Ayaklara dolanlara
Yuh artık bu kadar mı değişir
İsimler, çocuklar, ülkeler ve dünya…
Yok, yok artık benim bir ülkem falan.

YOLCU YOLCULANMASI

Kabristanlara uğrar demiryolları
Garlarda ölü vagonlar
Vagonlarda hayat.
Heyhat bela gerisingeri döndüğünde
Leylekler kaçmaya durur erkenden
Sımsıcak memleketlere, ellere
Ve ben şeytani karaltılı geceleri yırtar gelirim.
Hatıralarımın hatırına dönerim..
Sayılı günlerdir, vardır yoktur göreceğim
Yine dillenir köprüleri yakar yıkar gelirim…
Kabristanlara uğrar demiryolları
Ve üzerinde ölü vagonları içinde diriler
Biletim yok hiçbir yere biletsizim
Hiç birine birlemem aklımı
Ve binmem…
Bilinmedik nice korkuları hadım ettim ben
Venüs, Pompei ve Herkülle beraber
Çok tanrılarla savaştım
Ortak noktada Amazonlarla uzlaştım
Denizler aştım, okyanuslarla yarıştım
Ve Kızıl Tanrıçaların hatırına döndüm geldim.
Şimdi mermer taşlı kabristanlara uğrarım
Demiryolcu yolculanması demir yürekli…

DİYARIN Dİ’Sİ

Duvarda deniz,
Denizde duvar var…
Uykum var çok uykum
Ve mevsim mevsimlerden sonbahar.
Son baharını yaşarken diyarın Di’si
Yaprak yaprak savruldum dünyana
Çıldırık dalgalarla
Duvardaki denize, denizdeki duvara
Fildişinden kız kulesine
Deniz kızına…
Deniz duvar,
Duvarda deniz
Deniz masmavi iki göz
Tam öpülmelik bir suret, iki yüz, üç söz
Can kızlar en tatlı uykusunda
Uykularında bir sır
Rüyalarında bir dehliz var.
Kayboldum gittim uğrunda,
Uğurunda bir duvar
Duvarda bir deniz
Denizde yemyeşil iki göz…
 
YA MUTLU AN

Alınterim dökülür toprağa
Can can…
Bitkinliğin en beter anında
Aşk bitirir hayallerin hayalini
Or or, kor kor…
Alın terim toprağa akar
Sıcak sıcak, sımsıcak…
Acıyla kokladığımda gül bedeni
Canına yandığımın dünyası
Kadın kadın kokar…
Tunanın suyundan içmişim
İşte hayat
Damla damla damladığında hazan
Başım duman ki duman
Denizi beklerken ayılmışım.
Şiir denizinde bir yarı mutlu
Ve yaslı anılar…

Hiç yorum yok: