20 Ocak 2018 Cumartesi

SUS SCROFA DOMESTİCA-TONGUZ…

SUS SCROFA DOMESTİCA-TONGUZ…
 
Durum şu; memleketin sağcısı solcusu ortacısı, dincisi inanmazı orta kararcısı, adı batasıca, kör olasıca ‘tonguz’un etini yememede ehlen ve sehlen uzlaşırlar, siyaseten birbirlerinin etini hukuk ve adalet gözetmeden yemede ise ustalaştıkça ustalaşırlar…
 
Ustalık son günlerde yıllardır tek tabanca ülkeyi yönetenlerin yeni seçilen bir İl Başkanı ve eşi üzerinden evinde saklanan ve sokaktaki insana din bazlı ‘Tonguz üzerine tezler’ içeren siyaset yapılmasıyla zirve yaptı. Adeta ‘Devletin malı deniz, yemeyen domuz’ kapsamında, kaptıkaçtının boyutlarını unutturacak usulde sus scrofa domestica-tonguza bel bağlandı. Suskunluk bozuldu.  Sabırsızca Allah yarattı demeyip, ‘hınzır oğlu hınzır mahlûk’ ve benzeri adlandırmalarla tonguza, domuz üzerinden ise özel yaşamlara tek elden, yekpare pencereden saldırıldı.
 
Kısa zamanda mental saldırı genelleşti, toplum katmanlarına yaygınlaştırıldı. Dini yasak modlu, tonguzlu algı operasyonu tez elden güncellendi. Oysa dört mevsim ovalarda, dağlarda, ormanlarda yel yaban dolaşan, kara kış kuyruğuna yapıştığında ise denizlerde karşı yakaya yüzen, bu tonguz mahlukatını kasaplık hayvandan sayanlar da onlardı, bunlardı.
 
Dünya hali dikkat edeceksin, kör tonguz deyip geçmeyeceksin hiç. Tonguz punduna getirip boynuzunu taktığında küçük kıyamet kopar. Orman olur da domuz olmaz mı? Bal ormanında bile sürü halinde varlar. Kıyıda kuytuda, göz uzağında yaşarlar. Yerli evcili pek bulunmasa da, yabanına her yerde, en umulmadıkta, kentin göbeğinde bile rastlamak mümkündür. Geceleri sürüler halinde dolaşırlar ve mükemmel tat ve koku alırlar. Tonguzlara daima keskin koku alabilen burunları öncülük eder. Burunlarıyla yol bulurlar, yön tayin ederler. Tarım mahsullerine dadanırlar. Yiyecek için de toprağı kazıyarak bir güzel havalandırırlar.
 
Hava civa görselinde insanlar tonguzlardan evcilini yabanını ayırmadan yaşadıkları yer, bulundukları ortam ve mahsusa tipleri yüzünden tiksinirler ve tapındıkları din merkezli de nefret ederler. Tonguza tiksinti, nefret ve iğrenti tarihi Sümerler'e kadar dayanır. Tonguz, Sümerler ve Babil’de kutsaldır ve adak hayvanıdır. İlk kez ‘pislik içinde yaşayan hayvan’ temelinde Tevrat’ta yasaklanır. Musevilikten sonraki dinler de bu yasaklanmayı aynen devam ettirirler. Yani tonguza düşmanlık dinler tarihi ve insanlık tarihi ile çağlara sabitlenmiştir.
 
Toplumlar ve toplumsal olaylar bilimsel açıdan araştırılıp, bilinçle irdelendiğinde kendi öznel değerlerini yarattığı da görülür. Tonguz da bunlardan biridir. Özellikle son yıllarda tonguzların insanlığın bozulan geleceğine genetik katkıları yadsınamaz bir gerçektir. Yine de tonguz toplumların tarihsel gelişimi ile koşut sıkıntısı halen süren bir türlü halledilememiş bir sorunsaldır. Açıkçası tarımsal yerleşik toplum ve göçerlik düzeneğinde hayvanların evcilleştirilmesi üzerine yaşanan sıkıntının bilgi toplumuna dek uzanmış halidir.
 
Yani tonguz evcilleşmeye uyum bakımından yerleşik tarım toplumlarının baş hayvanıdır. Tembelliği yüzünden göçebe toplumların hayvanı değildir. Yerleşik tarım toplumları tonguzu kutsarken, göçer toplumlar tonguzu mundarlığının sembolü ve musibetin taşıyıcısı olarak görürler.
 
Tonguz böylece Tarım toplumlarından; Antik Yunan, Anadolu, Balkanlar, Çin, Güney Hindistan’da revaçta sayılmış,  küçük ve büyükbaş hayvancılık yapan göçebe toplumlardan; Arabistan, Orta Asya, Kuzey Hindistan’da ise yok sayılmıştır. Tonguzlardan nefret etmek, tiksinmek ve iğrenmek; dini, psikolojik, sosyolojik değerlemelerle, kısır düşünce ve kör inanç ile tetiklenen duygularla, haram helal ikilemiyle desteklenerek toplumların belleğine yerleşmiştir. Bu yerleştirme asla akılcı değildir, şahsi ve iğreti bir tutumdur.
 
Elbette kimse sus scrofa domesticayı-tonguzu sevmek veya yemek zorunda değildir. Haram helal bakmadan tonguz yiyenlere düşmanlık etmek, onları düşman göstermek veya yaban domuzları dolu bir ormanda savunmasız bırakmak bu çağda sadece dinle imanla da açıklanamaz. İnsanlıkla da bağdaşmaz.
 
Gittikçe tıkanan siyaseti tonguza bağlamak; tonguza endeksli bir siyasi ton tutturmak ve resmen ‘sus scrofa domestica-tonguz’ üzerinden yeni gözdağı salvolamak, yeni seçilen bir İl Başkanını en baştan susturma dalgasıdır.
 
Tonguz odaklı dalga boyu, frekansı ve periyodik baskısı ise yakında mevcut iktidar namı ve hesabına tescillenir.
 
İstenen durum aynıyla odur, budur…

Hiç yorum yok: