8 Haziran 2023 Perşembe

BÜYÜ BOZULDUĞUNDA

 

BÜYÜ BOZULDUĞUNDA

 

Büyü bozulana dek büyüleyici bir çiftsem

bir çiftlikte çifti çubuğu bol bolamat çiftçiysem

ve büyü bozulduğunda maya tutmuyorsa süt

efsunkar fidanlarda göz aşı sürgündeyse

aşı kalemi elbette anaç anaç yazacak asiliğimi.

Ezcümle Denize benzerdi asi ve hırçın…

 

Doğa dayanılmaz denli delici yırtıcı ve vahşiyse

doğan kapılmışsa boşluğu zehirleyen yıkıcı bulutlara

yapayalnızsam düşünce bulutlarında benlik sorgusuyla

çözgü sehpası devrilsin tinsel dalgı dalgınlığına.

Ne verimli bereketli topraklardı sırt üstü uzandığım

usumda ne hayaller neler neler hayal etmiştim oysa

dolgun kalçasını benden yana deviren dağlarda

fes düşüren fesleğen kokan yolculukta yittim gittim

Al memesinden bal emziren sihirli rüyalarım bitti

Büyü bozulduğunda büyüdüm erbiyum dağdım eridim…

 

Birden bire bitkel kızıl kafa demirciye öykündüm

bağlılık yeminimi dövdüm demir yalım örsünde.

Örselenmiş serçelere çekiç gibi öyküydün aklımda

oraklı hasat kesince yolumu balladlara bağlandım.

Erken baharla kaynattı bulguru aşımı pişirdi anam

Hamdık piştik derken kesildi dermanım dumanım anam

Derme çatma çatkılarda derildim darıldıysam da darıldım…

 

Toprak ana çifteli figüranları çevresine toplamış

kan çanağı topuklu gözlerde feryat figan

her seyyare kelimede eğilip bükülüyor zaman.

Zaman öyle bir zaman ki sıradan fani miyim bilemedim

On iki bin yıllık kutsal buğday başağı mıyım soramadım.

Son sorum lif lif tel tel ipeka saçları neden tarayamadım

fildişi gibi uzanan sahilde önüm sıra yiteni niçin bulamadım.

Deniz suyunun çekilmesiyle yaralı merman mıyım çözemedim

Güneşe yürüyenim bir ben bir yaprak bir de anam bildim…

 

Gün yüzü göresi sözler süzgecinden süzerim öz benliğimi

kala kaldı yine final kükremesi yarınlara

dört bin yıllık kara saban savurganlık yamacında hazır

buyurgan çıplak kara toprağı büyülenmişçesine sürerim.

Ayamda mayamda tutkulu bir aşk süt kadar berrak

Ağlamaz bir asiyim vurgunlarda dönmez yolcu elhak.

Doğaya tapıyorum şiirsiler tarlası kıraç ve kurak

ver elini verimli topraklar çok özlemişim elde borak.

Derdo darende derbendim ayıldım nihayet

ben senim sen bensin melikem kara büyü tam isabet

hazere döndü yüzünü haza beyfendi gök gözlü hazerat…

Hiç yorum yok: