KÜFÜR POTANSİYELİ
Varlık ve güce, durum ve konuma endeksli eylem yeteneğidir
potansiyel. Sosyalizasyonun da temel dayanağıdır. Ancak asosyal alışkanlıkla kalpten
geçenleri ve kayda geçenleri gizlemek ve örtmek resmen sıfat kaybını getirir. Sıfatsızlık
manalı manasız küfür potansiyelini hareketlendirir. Bu potansiyel kötüyü iyi
iyiyi kötü, olumluyu olumsuz olumsuzu olumlu gösterme ve işleri böyle yoluna
koyma vasfını tesciller. Katmerlenen küfrü adet edinme vaziyeti erinde geçinde varlıkları
inkâr etmeyle sonuçlanır. Ağırdan varlığını hissettiren potansiyel tehlike ise
elit avam, küfür inkar çakışmasıdır…
Kendi potansiyelini kendisi belirlemeyenler, bu işlevi
başkalarına bırakanlar asla durum analizini doğru yapamazlar. Oysa başkasının
peşine takılanlar değil kendisiyle barışık olanlar kendi markasını
konumlandırırlar. Çevresindeki gelişmelere objektif odaklanabilir, başlangıç ve
sonuç arasında farklılık ortaya koyabilirler. Başından büyük işlere girişmekten
hem çekinmez hem de kendini alıkoymazlar. Dilin ucuna gelenleri bizzat küfür
potansiyeline bulaşmadan hedeflendirirler. Tersine bir ruh dünyası ise modern
görünümlü küfürbazlarını türetir…
Sözü kaba saba sövgülere bağlamak, yazıyı sokak ağzının
küfür mahiyetinde savurganlığıyla örtüştürmek resmen potansiyel sapmadır. Sapkınlığın
saflıkla tercümesidir yani potansiyel pratik küfre yöneldikçe küfran netleşir ve
gelişir. Sövüp sayma tavrıyla hedefe kilitlenme, söylevden uzaklaşan kendi
sövücülerini yaratır. Toptan övüntü sövüntü sarmalına girilir. Potansiyelini
kiralayanlar ile ahmak yamak ortaklığı kuranlar yüzünden sarmal genişler ve
küfür konseptine bel bağlama sıradanlaşır. Oysa hiçbir mazeret küfrü ve
küfretmeyi haklı kılmaz…
Bakış açısı baştan kara olanlar açmaza düşünce, sorunlar
çözümsüzlüğe bulanınca gerçeklerle yüzleşmek zorunda kalır. Artan araç süreç
bunalımı her sıkışmada küfre düşürür. Problemler küfürle halledilmeye çalışılır.
Resmen küfür potansiyeli tüm faaliyet alanlarını direkt etkiler. Hatta tekleyen
işleyişi yenileme gayretlerine bile küfrün günlük hayata sızan unsurları
karışır. Kısırlaşan politika ona göre ayarlanır.
Politik duyarlılık es geçilir, duymazdan gelinemeyen her
negatif gelişmede incelikli küfür geleneği kullanılır. Sürekli gerginlik yaratmak,
her şeyi iç politika malzemesi yapmak politikayla özdeşleşir. Bu küfür odaklı tavrın
hayata geçirilmesiyle politika zedelenir. Yani yeni iktidar dizaynı için kutuplaştırıcı
politikalar yaygınlaştırılarak, çatışmacı siyasi anlayış egemen kılınır. Piramidin
temelini ise küfür stratejisi oluşturur. Diğer yandan küfrün eski Yunan ve Antik
Roma mirası olduğu bilinmez, bilinse de görmezden gelinir. Dobra olmak ile
küfür türetmenin aynı şey olduğundan dem vurmak gibi gaflete düşülür. Yaratıcılığın
küfre endekslendiği bu politik duruş resmen iktidarda kalma yollarından biri
olarak görülür.
Kaos dönemlerini bir türlü atlatamayış, kendi potansiyelini
boşa harcama, mevcut potansiyeli üçe beşe yok pahasına lafta özelleştirmeyle eritme
yüzünden güncelliğini korur. Uzun süren kriz süreci devletin bütünleştirici ve
birleştirici gücünü iyice tırpanlama, resmen açıkça küfür potansiyeli
kullanılmasa da üslup değişkenliğini başa çakar. Seçeneksizlik orantısız sallanınca,
seçmece ve sistematik küfürlerle resmen itibarsızlaştırma pratiğine dönülür. Populasyon,
popülist kültürü, politik küfürleri tartışmadan kabul eden makul gören
atmosfere itilir. Bu küfürbaz ve antidemokratik üslup, politik aktivasyonları
toptan küfür kültürüyle biçimlendirir.
Bu etkin ve yetkin biçimsizliğe mutlaka yeni ve demokratik okumalar
geliştirilmelidir. Yoksa mevcudun devamı yepyeni cana okumaları gündemine alır.
Zaten teori fakir pratik küfür olunca varlık ve güce tapınma pik yapar. Ana
amaçlardan sapılır. Küfürbaz sapkınlık potansiyel tehlike olarak gelir tekrar baş
köşeye oturur.
Bilinen gerçeklik, bu küfür potansiyelinin zamanla tahtı bahtı
dip yaptıracağıdır…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder