YÜKSEK SİYASET
Yüksek yüksek tepelerde, yüksek rakımlı mertebelerde, yüksek rakamlı mevkilerde hala sözde ittifaklı itilaflı yüksek siyaset yapılıyor…
Yapılıyor ancak yüksek siyasette amacın; millet yararına belirlenen hedeflere ulaşmak, kararan tabloda umudu daima taze tutmak, toplum katmanlarına eylem serbestisi tanımak ve sağlamak, bireyleri belirlenen siyasal aktivitelerin içine katmak, memleket idaresinde ve yerelde söz sahibi olabilmelerini gerçekleştirmek ve emeğe koşut siyasal görevler üstlenebilmenin önünü açmak olduğu ne hikmetse unutuluyor.
Bu vurdumduymazlık aidiyet kapsamında ciddi sıkıntılar oluşturuyor. Çünkü yüksek siyaset piramidine omuz verenlerin tepeden tırnağa yenilenme ve değişim feryatları duyulmuyor. Kamuoyunu çalkalandıran gerçeklere tanıklık, yazım, vesika, doküman, nefer, boyutunda koca bir hiçlik söz konusu oluyor. Ve hep on yıllardır yokuşa sürülen bir sürecin biteviye yaşanması doğallaştırılıyor.
Aslında iktidar düzeyinde veya muhalefet düzleminde tüm eğreti yapılanmaların, yanlışların, görülmesi gösterilmesi ve düzeltilmesi yüksek siyasetçilerin başlıca görevi. Boyunlarına borç. Bu borcun ödenmesi için yüksek siyasetin kavram çeşitliliğini gözeterek katılımcılık ve söylem birliğinde buluşması, buluşturması, siyasi disiplinler çerçevesinde ciddi kolektivist tavırlılık göstermesi şart.
Yani sürekli en yaygın biçimde düşülen hatalara düşülmemesi veya dersler çıkarılması genel esas. Yüksek Siyaset ve Yüksek siyasetçilerin düşülen çıkmazdan çıkılması için artarak karşılaşılan sorunların bilimsel yönde irdelenmesi, problemlere çözüm anlamında yepyeni ve evrensel biçimlendirmeler, bilgilenme ve bilgilendirme yoluyla düzenlemeler ve acil düzeltmeler önermesi gerekiyor. Tabandan tavana bu işin daha çok yüksek rakımlı tepelere dokunan ucu var.
Sonuçta siyaset; dokunmalar ve dokundurmalar üzerine farklı anlamlar kazandırma, gelişme ve geliştirme mesleği olarak görülüyorsa bu siyasi dipsizlikten diplomatça sıyrılmayışın sorumlusu da yüksek siyaset yaptığını sanan yüksek siyasetçilerdir. İvedilikle çözüm aramak yerine korku imparatorluğu baskılarıyla çözümsüzlük dayatmak memlekete zarardır. Bu dayatmacılık memleketin sözde Yüksek Siyasetine reel katkıda bulunmamak ve politik kulvarda peşpeşe kayıplar yaşamak manasına gelir.
O halde kaybı kazanca çevirmek için çağa uygun kurumsallaşmak çok önemlidir. Çünkü yerilmeye fırsat vermeyen, filizlenen umutları hep bir sonraki dönemlere aktaran yüksek yönetsel anlayışlar yüksek siyasetin gereğini yapamamış demektir. Yapılması gereken memlekete yön verecek yetkinlikteki kurumsal kadroların yalancı iktidar çarkında ezilmesini önleyip, toplumun her kesiminden derlenen, aidiyet mantalitesi kazandırılanlarla yüksek siyaset zemininde değerlendirilmesidir. Bu değerleme mutlaka diğer çevrelerce de görülecektir. Ve bu görüş birliği artık ekmek su kadar gerekli yenilenmelere açılım sağlayacaktır.
Aksi takdirde Yüksek Siyasi erkin yanında yer alsın veya almasın, karşısında yüksek perdeden dirensin veya direnmesin tüm siyaset ilgilileri siyasi kaosun kurbanları olacaktır. Bu nedenle yüksek siyasetin bir an evvel genel ve yerel doğrular noktasında netleşmesi gerekir. Öyle zamana yayarak unutturma ve yutturma taktikleriyle bir sonuca varılamaz. Olumlu bir sonuca ulaşılamaz. Bu izlekli bir Yüksek siyaset yürütümü tüm toplum katmanlarının top yekûn desteğini yitirir. Bir anda nelerin değişebileceğini ve en olmazların nasıl olabileceğini ayan beyan görür.
Yüksek Siyaset tüm teamüllerin ve temayüllerin tersine, siyaseten radikalleşmeden marjinalleşmeden bile çekinmeden toplum katmanlarının istemleri doğrultusunda, doğru bildiği hatta ısrar ve direnç göstermelidir. Yoksa kötü gidişata dur demek ve zoru başarmak hayal olur. İş işten hepten geçer.
Açıkçası uyuyan dev artık uyanmalı. Artık memleketin en yüksek makamlarında ve en yüksek rakımlarında hakkıyla olmadan Yüksek siyaset yaptığını sanan Yüksek siyasetçilere öyle denildiği gibi aşırı ihtiyaç olmadığı da görülmeli. Çünkü topunun topyekûn yaptıkları ortada. Topunun toplum katmanlarını yani memleketi toptan getirdikleri yer besbelli.
O halde ittifat itilaf arasında bocalatılanların güncele ilişkin, günü kurtaran basit eylemlere söylemlere hiç aldırmaksızın memleketi rahatlatacak siyasi prodüksiyonlara imza atabileceklerin vaktinin gelip de geçmekte olduğunu görerek yüksek siyasete ayar çekmeleri gerekir. Bu karşı koyuşu ayarsızlık olarak görenlere tıpkı bir yüksek siyasetçi tavrıyla yüksek siyasetin değerleme ve değerlendirmelerine ve yöntemlerine katı ılınmadığı açıkça yüksek sesle dile getirilmelidir.
Eğer yüksek siyaset topluma dönük yüzünü bir türlü yenileyemiyor ise ve toplum katmanları da gereken reaksiyonu gösteremiyorsa daha çok yüksek yüksek tepelerde sözde ittifaklı itilaflı yüksek siyaset yapılır.
Ve sonuçta iyice dibe vurulur…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder